تبلیغات
ماشین های پیشرفته ی دنیا
ماشین های پیشرفته ی دنیا



  Hyundai Tiburon 2007 

 

با سلام و تبریک پیشاپیش سال نو به تمامی بازدید کنندگان محترم گالری- سنتر :

مدتی بود که به دلیل مشغله های بسیار زیاد , زمان لازم را برای حضور در محضر شما رو نداشتم که عذر می خواهم . تا قبل از عید و بعد از آن و در خود ایام عید هم در کنار شما بوده و مقاله های بسیاری را با هم در مورد اتومبیل های داخل و خارج مرور خواهیم کرد .

خوب زیاد از موضوع غافل نشویم . چندی است که اتومبیلهای تازه ای در حال ورود به بازار کشور می باشد . حتی اتومبیل های کوپه که از جمله ی آنها : هیوندای , آئودی تی تی , مرسدس اس ال کا , مرسدس اس ال آر  و .....   . که البته برخی از این اتومبیل ها تا 9 ماه پیش هم در داخل حضور داشتند اما در حال حاضر به صورت گسترده و در مدل های تازه وارد بازار کشور شده اند . البته به غیر از مرسدس اس ال آر که به صورت کاملا شخصی و در تعداد بسیار محدودی وارد کشور شده است . از گروه یاد شده ارزان ترین آنها هیوندای کوپه و گران قیمت ترین آنها اس ال آر است . مهمترین نکته در مورد این گونه اتومبیل ها ( کوپه )در ایران این است که حتی از زمان طاغوت که واردات در سطح گسترده ای بود , نیز مردم از تیپ کوپه استقبال نکردند .

به هیوندای کوپه می پردازیم . شرکت هیوندای را باید در امر تولید اتومبیل های تازه و شیک , شرکتی موفق دانست . چرا که در اوایل دهه ی هشتاد میلادی که کار خود را با میتسوبیشی شروع کرد و پس از آن جدا شد , مقداری رکود داشت . اما در سالهای اخیر خودروسازی بسیار مطرح قرار گرفته است به گونه ای که اتومبیل های آن را در تمام دنیا خواهید یافت . اتومبیل های حاضر هیوندای در ایران عبارتند از : هیوندای سانتافه , سوناتا , آوانته , آزرا و .... و تا حال که این کوپه  بر اساس آخرین اخبار برای اولید بار به تعداد 120 عدد وارد شده است .

ظاهر بیرونی هیوندای کوپه تیبورون :

در جلو خودرو چراغ هایی بزرگ و کشیده شده به طرفین خودرو وجود دارد که گویای اصالت این خودرو و اجدادش می باشد . البته شاید تابلو ترین موردی که در همان نگاه اول نگاه تیز بین شما را به خود جلب کند , ...... ....... همین چراغ ها باشد که البته ظاهر زیبایی به خودرو بخشیده است . از نظر جلو پنجره که نه اما بالای جای پلاک خودرو به اندازه ی یک نوار از چپ به راست کشیده شده است که هم هواگیر و خنک کننده ی موتور است و هم در نقش جلو پنجره . اولین ایراد طراحی را می توان همین طراحی جلو پنجره دانست . که این ایراد با مقداری تفکر و طراحی برتر و دیزاین دقیق تر قابل حل می بود . بگذریم . طراحی قسمت پائین سپر این خودرو نیز کاملا معمولی می باشد . نکته ی قابل توجه و تحسین در این خودرو استفاده ی از خطوط شکسته و ریز و درشت است که  یکی از سیاست ها و اصالت های هیوندای در طراحی و دیزاین اتومبیل های تولیدی خود می باشد که در این خودرو نیز به تعدد دیده می شود . نکته ی دیگر که باید در شرح جلوی خودرو بدان اشاره کنم , آینه های خودرو می باشد که با کمی تامل به یاد تیپ آئینه های رولز رویس ( جو گیر نشین – مزاح ) می افتیم .

در شرح طرفین این خودرو باید به کشیده شدن این خودرو و رینگ و لاستیک 17 اینچ آن و در باک اسپرت اشاره کرد . در عقب خودرو نیز اگر مقدار کمی چراغ ها کشیده تر و بزرگ تر می بود , هماهنگی بیشتر میان جلو و عقب خودرو امکان پذیر می بود . وجود سر اگزوز های تقریبا بزرگ آلومینیومی در عقب نیز نشانی دیگر در اسپرت بودن این خودرو می باشد . همان طور که ملاحظه می کنید وجود چراغ مه شکن عقب هیچ گونه لزومی نداشت . چه بسا که شاید عدم وجود آن شاید چهره ی خودرو را زیباتر جلوه می داد .

نکته ی دیگر این که وجود خطوط متعدد در طراحی که از آن نام به میان آمد , در اصل آئرودینامیک این اتومبیل تاثیر بسزایی داشته است .

قسمت فنی و موتور خودرو :


علی رغم آن که برای موتور این خودرو انواع 3/3 , 7/2 و 2 لیتری قابل سفارش است اما شرکت وارد کننده ( آسان موتور ) تنها مدل 7/2 لیتری را برای واردات برگزیده است . این موتور شش سیلندر 7/2 لیتری  قادر است که توانی معادل 167 اسب بخار تولید نماید . البته در دور موتور 6000 با وجود گشتاور 245 نیوتن بر متر . البته که اگر مدل با موتور 3/3 لیتری وجود داشت که قدرت بسیار بیشتری تولید می شد, اما .... . با همین موتور 7/2 لیتری هم شتاب صفر تا 100 اتومبیل چیزی معادل 5/8 ثانیه شده است . گیربکس این اتومبیل 5 دنده اتوماتیک و یا 6 دنده دستی به صورت تیپترونیک می باشد .مصرف این موتور نیز پائین و متعادل بوده و برابر 3/10 لیتر به ازای هر 100 لیتر می باشد .

طراحی داخل کابین :

داخل این اتومبیل به گونه ای طراحی شده است که یاد آور یک کوپه ی اسپرت باشد . داخل کابین و روی داشبرت  شاهد  نشانگرها و درجات گوناگون می باشیم که یکی از شاخصه های اتومبیل های کوپه و اسپرت می باشد .دیگر مورد قابل توجه , فرمان درشت و کُپُل می باشد که به داخل خودرو قیافه ی مسابقه ای بخشیده است . اما در این بین اشکال اصلی جنس نامرغوب مواد استفاده شده در داشبرت و کنسول است . دیگر نکته نیز کمبود فضای داخلی برای سرنشینان عقب است .

وجود 4 عدد کیسه ی هوا , کروز کنترل , آینه های برقی , آینه ی فتو کرومیک , سان روف , محفظه ی عینک و ... مجموعه ای از امکانات این خودرو است که به عنوان یک مزیت معمول به حساب می آید که حتما در هر کوپه ای می توانید شاهد آن باشید .

تمامی نکاتی که بدان اشاره کردیم , مربوط به هیوندای تیبورون کوپه وارداتی 46 میلیون تومانی می باشد . نکته ی جالب توجه در مورد قیمت این خودرو این است که در حدود 3 الی 4 ماه پیش همین خودرو با همین مشخصات با قیمتی معادل 6-35 میلیون تومان به متقاضیان واگذار می شد که مشخص نیست بر اساس کدام برنامه قیمت یک باره چنین افزایشی یافته است . در حال حاضر نیز مدل دنده ای این خودرو با قیمت 43 و در مدل اتوماتیک 41 میلیون تومان در بازار داخلی وجود دارد . ( زیرا در مورد خودروهای کوپه مدل دنده ای برتری بیشتری به دلیل زنده بودن و حس تحرک به مدل اتومات دارد , وجود دارد )

 

H Y U N D A I        C O U P E      :

موتور : 6 سیلندر خورجینی در حجم 2700 سی سی

گیربکس : 5 دنده اتومات تیپترونیک

توان : 167 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر سرعت : 215 کیلومتر در ساعت

شتاب صفر تا 100 : 8/5 ثانیه

رینگ و لاستیک : 17 اینچ - کومهو

 Hyundai Tiburon 20072007 2008 Hyundai Tiburon coupe update2007 2008 Hyundai Tiburon coupe update



نوشته شده در تاریخ شنبه 16 مرداد 1389 توسط ehsan habashi | نظرات ()
پیج رنک گوگل


قالب وبلاگ